Известие

Collapse
No announcement yet.

Проверка за (Не)работеща перка

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проверка за (Не)работеща перка

    Колеги, преди време сменихме термостата на моята 1,9 JTD 115, и сега си подържа температурата малко под 90 или малко над 90 (2-3-4 мм след делението-но това по светофарите или на място), обаче се замислих, че не съм чувал да се включва перката досега, в други теми чета, че на 93-95 градуса трябва да се включва вече. Утре на светло ще видя бушоните, но ако там всичко е ОК, как и какво да проверя за други проблеми ? Потърсих из другите постинги, но не намирам информация конкретно за евентуални проблеми с перката, та за това отварям цяла тема. Да добавя, че одеве я чаках 50 мин. на място уж да вдигне температурата повечко, но повече от 4 мм след 90-те градуса не можа да отиде-предполагам обаче, че това са си 95 градуса от всякъде?!

  • #2
    Ами пусни климатика и ще видиш върти ли перката,може да и дадеш принудително ток от акомулатора за да видиш дали работи. Ако работи тръгваш по веригата да видиш защо не се пуска.Качи колата на диагностика да свериш показанията на уреда в таблото и тези в компа.
    Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
    159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
    NEW 159 2.0 JTDm Black TI

    Comment


    • #3
      При моята кола, когато исках да тествам степените, на запален двигател извадих буксата на датчика за температурата на водата. След няколко секунди се включи първата степен, а след още няколко и втората. Ако някой потвърди, че този метод става и за дизелите (предполагам) може да пробваш. Иначе най-сигурно-диагностика. Тъкмо ще видиш температурата, при която включва.
      146 1.6TS CF1 '98

      sigpic

      Comment


      • #4
        Ако имаш и познат с Алфадиаг може да ти направи тест през софта на перките.....
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #5
          Лятото имах проблем с перката - оказа се лош контакт на самата букса на перката - консумацията е голяма и нагарят обувките ако не са добре стегнати.

          Има едно реле, което управлява перката - намира се до акумулатора - сваляш го и укъсяваш контактите с една жица - ако перката тръгне - проблема ти е или реле или вече датчика. При мен не тръгна- и от това познах че е от буксата. Иначе ръчкането на самата буксичка е доста страшно - много е набутано там и като тръгне перката е страшничко за ръката.

          Ако не си наясно колега - по добре иди на майстор.

          И да - при пуснат климатик перката ти трябва да работи непрекъснато на първа степен и при нужда да включва втора.
          Ако при пуснат климатик си работи нормално - значи остава проблема да е в датчика.
          Също имай предвид че май включва първата степен на 92-3 градуса - което си е 2-3мм след средата на скалата.
          Last edited by Yavor; d.m.y г., 12:40.
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Comment


          • #6
            благодаря на всички за съветите, токущо пуснах климатика- завъртя перката, значи остава да се провери датчика и да видим.

            Comment


            • #7
              Като работи на място,вдигни капака и ВИЖ дали дали ще завърти перката като загрее,щото само с чуване....не знам дали ще я чуеш ако си вътре в колата. А и за 50мин. ако не се включи перката,мисля,че ще мине 100градуса
              Last edited by Георги Живков; d.m.y г., 17:29.

              Comment

              Working...
              X